TERMENI ȘI CONDIȚII

Accesarea, vizitarea, folosirea sau cumpărarea produselor prezentate pe site-ul www.LARMA.ro implică acceptarea termenilor și condițiilor enumerate mai jos.

Site-ul www.LARMA.ro aparține Traciuc A . G. P.F.A., societate neplătitoare de TVA, înregistrată la Registrul Comertului cu C.U.I. 45777938, denumită în continuare VÂNZĂTOR.

Vânzătorul este înregistrat ca Operator de date cu caracter personal în baza notificării ANSPDCP nr. 5778 / 03.04.2022.

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE este parte integrantă a termenilor și condițiilor.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a face modificări și actualizări ale acestor termeni și condiții, precum și ale ofertei, fără o notificare prealabilă și fără precizarea motivelor. De asemenea, vânzătorul își rezervă dreptul de a corecta eventuale omisiuni sau erori în afișarea descrierii sau a prețului produselor, fără a anunța în prealabil. Vânzătorul nu va livra produse atunci când prețul este greșit într-un mod flagrant.

Descrierea bunurilor sau a serviciilor disponibile pe www.LARMA.ro (prin imagini, video etc.) nu reprezintă o obligație contractuală din partea vânzătorului, acestea fiind utilizate cu titlu de prezentare.

Prețurile și disponibilitatea produselor comercializate pe site-ul www.LARMA.ro pot suferi modificări ulterioare, acest lucru fiind influențat de politica de prețuri a distribuitorilor sau disponibilitatea produselor pe stocul acestora.

Confirmarea comenzii, implicit a stocului și a prețului de vânzare, este efectuată doar după procesarea acesteia.

Momentul încheierii contractului la distanță îl constituie momentul facturării comenzii, după ce în prealabil comanda a fost confirmată telefonic. Emiterea automată a confirmării de primire a comenzii NU echivalează cu încheierea contractului între vânzător și cumpărător.

Plasarea și plata unei comenzi

Comenzile pot fi plasate numai prin intermediul site-ului www.LARMA.ro.

Plata se poate face în două moduri: în numerar, la livrare, sau prin transfer bancar.
Produsele plătite prin transfer bancar vor fi expediate numai după intrarea banilor în cont. Confirmarea plății poate fi făcută într-un timp foarte scurt dacă plătiți prin intermediul Revolut sau din cont ING în contul ING. Transferurile interbancare durează între 24 și 48 de ore.

Produsele care fac obiectul unei comenzi speciale trebuie achitate în avans.

Livrarea produselor

Pachetele vor fi livrate în cel mai scurt timp de la verificarea stocurilor. Produsele vor fi expediate prin curierat rapid sau Poșta Română, în funcție de preferințele clientului. În unele cazuri, produsele vor fi livrate prin mijloacele proprii.

Din momentul expediției, timpul de livrare depinde în exclusivitate de seriozitatea firmei de curierat și a reprezentanților săi.

În cazul în care pachetul este lovit sau desfăcut, clientul este rugat să facă o fotografie coletului, dacă se poate, și să nu îl primească de la curier.

Recepția produselor

Clientul trebuie să documenteze, prin filmarea cu telefonul mobi, desfacerea coletului primit de la curier. Este important să surprindeți în imagini atât integritatea coletului, cât și inventarierea produselor din pachet.

La rândul său, vânzatorul va documenta recepția pachetelor care conțin produse returnate sau cu probleme care trebuie rezolvate în perioada de garanție.
Această procedură ne va asigura o colaborare corectă, așa că este în interesul ambelor părți să o urmăm cu seriozitate.

Returul produselor

Produsele pot fi returnate, în termenul legal de 14 zile calendaristice, fără specificarea vreunui motiv. Produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în cutiile originale, cu toate accesoriile și manualele existente în cutie. În cazul în care accesoriile au fost desigilate, produsul prezintă urme de folosire, adică acel produs nu mai poate fi considerat ca fiind nou, din valoarea produsului va fi scăzut un anumit procent, care să reflecte uzura produsului.

Cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de către cumpărător.

Produsele care rețin setări în memoria internă trebuie să fie resetate la valorile din fabrică, fără a fi securizate cu cont de utilizator și parolă. În cazul in care resetarea nu a fost efectuată înainte ca produsul să fie trimis către vânzător, se va reține din contravaloarea produsului suma de 100 lei, această sumă reprezentând taxa de aducere a produsului la statusul de nou.

Sigiliul de garanție, atunci când acesta există, trebuie să fie intact.

Produsele uzate, zgâriate, deteriorate pot beneficia de dreptul de returnare însă vânzătorul va percepe o taxă suplimentară între 10 si 50% din valoarea inițială a produsului, în funcție de gradul de afectare al formei inițiale a produsului.

Următoarele clase de produse nu pot fi returnate: produsele aduse pe comanda specială sau produsele consumabile desigilate.

Produsele care nu sunt conforme specificațiilor de pe site din momentul trimiterii comenzii, se pot returna fără implicarea unor costuri suplimentare din partea clientului, în urma unei notificări scrise în care se va specifica natura lipsei de conformitate. Clientul poate solicita returnarea contravalorii produsului sau înlocuirea cu unul conform. Dacă produsul nu poate fi înlocuit cu unul conform, se va restitui contravaloarea produsului.

Taxa de timbru verde

Această taxă, așa cum este prevăzută în legislație, reprezintă valoarea în lei plătită de către vânzător către societatea autorizată cu preluarea operațiunilor de colectare, transport și valorificare/reciclare a deșeurilor echipamentelor electrice și electronice.

Prețurile afișate pe site-ul www.LARMA.ro includ taxa de timbru verde.

Garanția de conformitate

Vânzatorul are obligația de a livra produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.

Se consideră că un produs este în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) produsul corespunde descrierii făcute de vânzător și are aceleași calități ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat ca mostră sau model. *** Fotografiile de pe website au rol de prezentare. Produsele actuale pot fi diferite față de fotografiile prezentate pe site.

b) produsul corespunde oricărui scop specificat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului și acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;

c) produsul corespunde scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip;

d) prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate astepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declarațiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producator sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.

Există o lipsă de conformitate și în următoarele două situații:

a) produsul achizitionat de consumator este instalat incorect de către vânzator, în condițiile în care instalarea este stipulată în contract ca obligație a vânzătorului;

b) produsul destinat a fi instalat de către consumator a fost incorect instalat de acesta din cauza unor deficiențe în instrucțiunile de utilizare.

Prezumția lipsei de conformitate

Prezumția lipsei de conformitate presupune considerarea produsului ca fiind lipsit de calitate și performanță încă de la achiziționare. Astfel, orice lipsă de conformitate aparută într-un termen de 6 luni de la data livrării produsului se considerată a fi existat la momentul livrării.

Pentru a opera prezumția lipsei de conformitate este necesar ca vânzătorul să fie informat despre aceasta în termen de 2 luni de la data la care consumatorul a constatat-o, dar până la împlinirea termenului de 6 luni de la data livrării produsului.

În afara termenului de 6 luni, consumatorul poate uza de termenul de 2 luni în care trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de neconformitate (termen care curge de la data la care consumatorul a constat neconformitatea), până la împlinirea termenului de 2 ani. În acest caz, consumatorul trebuie să dovedească faptul că produsul a fost lipsit de conformitate la predare. În situația în care consumatorul nu anunță vânzătorul în cadrul acestui termen, acesta nu va mai putea solicita remedierea lipsei de conformitate.

În cadrul prezumției lipsei de conformitate obligația de a dovedi că produsul nu a fost lipsit de conformitate la predare aparține vânzătorului și nu consumatorului. Însă, această regulă este valabilă doar în cadrul termenului de 6 luni de la data livrării produsului.

Garanția comercială

Toate produsele electronice comercializate pe site-ul www.LARMA.ro beneficiază de garanție cel puțin 2 ani. Excepție fac produsele care intră în categoria consumabilelor. De exemplu, acumulatorii beneficiază de o garanție de 6 luni pentru că durata lor de viață depinde foarte mult de modul și de intensitatea cu care sunt folosiți.

Informația despre perioada de garanție comercială se găsește pe fiecare produs în parte.

Coletele care conțin produse cu probleme ce trebuie remediate în perioada de garanție trebuie expediate numai după ce ați anunțat vânzătorul.

Produsele care urmează a fi schimbate/returnate în perioada de garanție se trimit către punctul de lucru al vânzătorului, împreună cu certificatul de garanție și o copie a facturii care atestă cumpărarea lor.

Defectele vizibile trebuie reclamate în momentul deschiderii coletului și cel mai bine ar fi ca deschiderea coletului să fie documentată vizual (filmată).

Cheltuielile de transport până la vânzător vor fi suportate de către cumpărător, iar vânzătorul va suporta cheltuielile de expediție a produselor înapoi către cumpărător.

Vânzătorul nu are obligația acordării garanției în cazul în care produsele au fost manevrate sau depozitate în mod necorespunzător de către cumpărător, au fost utilizate în alte scopuri decât cele pentru care au fost destinate, montate greșit, au suferit șocuri electrice, mecanice sau termice, au fost scufundate în apă sau au intrat în contact cu substanțe care nu sunt necesare în procesul de montare. Nerespectarea condițiilor enumerate mai sus duce la pierderea garanției, iar costul transportului va fi suportat de client.

Produsele trimise în service trebuie să poată fi identificate. Codul de identificare a produsului trebuie să fie lizibil.

Produsul va fi diagnosticat, reparat, înlocuit sau veți primi banii înapoi, în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii în service.

Litigii

Pentru orice conflict apărut între vânzător și clienții săi se va căuta o rezolvare pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu este posibil, litigiul va fi soluționat de către instanța judecătorească pe a cărei rază teritorială se află sediul Traciuc A. G. P.F.A.